Mooi & voordeliger

Ook al ben je wars van shoppen of fashion: iedere Dutchee kent de C&A. Niet zo vreemd, want waar je ook in Nederland of ter wereld komt, er is altijd wel een vestiging van die bekende modewinkel te vinden in een van de betere winkelstraten.

De geschiedenis van de C&A begint in de 17e eeuw. De voorouders van de oprichters handelden door heel Europa in stoffen en de broers Clemens en August Brenninkmeijer deden dat veelvuldig met stoffen uit de Duits-Nederlandse regio Westfalen. Om niet te vaak heen en weer te hoeven te reizen openden ze een textielopslag in Sneek.

Daar openden ze in 1841 ook hun eerste confectiewinkel en dat was het begin van een succesvol Nederlands confectie imperium. Tot 1911 groeiden ze in Nederland zeer gestaag en besloten ze ook andere landen te gaan veroveren. Tegenwoordig werken er ruim 40.000 mensen in 1.500 filialen in Europa, Mexico, Argentinië en Brazilië en China.

Het merk werd in de jaren 80 van de vorige eeuw in Nederland onsterfelijk door onvergetelijke tv-commercials met Johnny Kraaykamp sr. en Rijk de Gooijer in de hoofdrol. Tegenwoordig is de C&A ‘meer dan voordeliger’ en verbond men o.a. Jan Smit, Frans Molenaar maar ook zangeres Fergie van The Black Eyed Peas en Selena Gomez aan het merk met een eigen collectie.

Nu de zomer voorbij is en iedereen weer aan het werk of de studie gaat, kun je bij C&A terecht voor de preppy en sportieve look. De ontwerpers hebben zich laten inspireren door allerlei jongerenculturen. Door de mooie stijlmix hoef je niet per sé superjong te zijn om happy te worden van C&A’s herfstcollectie 2014: college- en varsity sweaters, bomberjacks en joggingbroeken, maar ook echte eyecatchers zoals een leatherlook minirok, skinny jeans en een zwarte overall.

Mooi toch, van C&A!

Kijk voor C&A en meer Nederlandse producten en merken ook op: the Dutcheese.